برابر
ابلاغیه شماره 212/92/5180 مورخ 92/3/18 امور ساختارهای سازمانی معاونت
توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در راستای اجرای قانون ادغام و
تشکیل واحدهای اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مواد 29 و 31
قانون مدیریت خدمات کشوری ، اداره امور بیمه ای تاسیس گردیده است .
شرح وظایف پست ریاست اداره امور بیمه ای :
- برنامه ریزی به منظور هماهنگی و تعامل بین نهادهای متولی بیمه اجتماعی و درمان در سطح استان
- نظارت مستمر بر نحوه اجرای قوانین بیمه ای در استان و ارائه گزارشات تحلیلی به ستاد وزارتخانه
- نظارت و ارزیابی شاخص های پوشش جمعیتی در حوزه بیمه های اجتماعی و درمان
- تدوین و جمع بندی نظرات و پیشنهادات ارسالی از سوی ذینفعان و متخصصان حوزه بیمه ای و ارائه گزارشات
- برنامه ریزی در جهت تعامل با واحدهای ستادی ذیربط در زمینه تهیه و اجرای طرحهای آماری مرتبط با امور بیمه ای
- نظارت و ارزیابی شاخص های خدمات بیمه ای در حوزه مربوطه در استان و ارائه گزارشات به ستاد وزارتخانه
- بررسی مشکلات اجرای برنامه ها و ارائه گزارش به مقام مافوق
- نظارت بر انجام وظایف کارکنان تحت سرپرستی و راهنمایی آنان
- انجام سایر امور محوله حسب دستور مقام مافوق در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه