اطلاعیه

در راستای تفاهم نامه منعقده فیمابین وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و وزارت راه وشهرسازی موضوع همکاری در احداث واحد مسکونی برای خانواده های کارگری ، درصورت مشارکت کارفرمایان محترم در ایجاد مسکن کارگری (تامین زمین) می توانند از امتیازات آن به شرح ذیل بهره مند شوند :

* برخورداری از 50 درصد تخفیفات عوارض شهرداری و به صورت اقساط 2 ساله

* برخورداری از 50 درصد تخفیفات پروانه نظام مهندسی

* تغییر کاربری اراضی تخصیص یافته ( طبق ضوابط اداره کل راه وشهرسازی )

* دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری

کارفرمایان محترم می توانند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ( 37272550 ) تماس حاصل فرمایند .

مسئولیت اجتماعی

 

کسب مقام اول و مقام نخست مشترک هیئت های ورزش کارگری خراسان رضوی در شاخص میزبانی رقابت های ورزشی و اعزام تیم به رویداد های ورزشی


گالری تصاویر

پرسش های متداول

شرایط و نحوه استفاده از مجموعه های فرهنگی تفریحی کارگران در بندر انزلی ، قم و مشهد مقدس:

متقاضیان می توانند با توجه به رعایت توضیحات مشروحه ذیل درخواست خود را جهت استفاده از مجموعه های فوق الذکر به اموراجتماعی این اداره کل تقدیم نمایند:

1- کارگران کارگاههای زیر 50 نفر دراولویت قرار دارند.

2- از معرفی افراد مجرد خودداری گردد.

3- در صورتی که درخواست ارسالی خارج از جدول زمانبندی مذکور باشد معرفی نامه صادر نخواهد گردید.

4- مجموعه های تفریحی کارگران از پذیرش افراد اضافی همراه خانواده ها جلوگیری به عمل می آورد.

5- فرد معرفی شده بایستی پس از اطمینان از پذیرش ،‌هزینه اسکان را به مبلغ 450000 ریال به ازای یک دوره به حساب شماره 2584244 نزد بانک رفاه کارگران شعبه خلیج فارس کد 104 واریز و حواله مربوطه را ،‌ارائه نماید ضمناً‌به ازای هر نفر اضافه بر سهمیه خانوار درهر شب مبلغ 50000 ریال دریافت خواهد شد. در این راستا ضروری است از پرداخت هزینه اسکان بصورت دستی تحت هر عنوان خودداری شود.

6- فرد درخواست کننده باید کارگر شاغل بوده و دفترچه بیمه و کارت ملی را در موقع ثبت نام همراه داشته باشد.

7- فرد درخواست کننده باید سرپرست خانوار باشد.

8- هر فرد کارگر در طول سال فقط حق استفاده از یکی از مجموعه های کارگران کشور را دارد.

9- تعرفه سهمیه شامل افراد درجه یک فرد کارگر (پدر- مادر - همسرو فرزندان تا 5 نفر  )‌می باشد.

10- تکمیل و تحویل فرم تقاضا به همراه ارائه گواهی اشتغال ،‌و نیز پس از اطمینان یافتن از پذیرش تسلیم تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه کارت ملی دفترچه بیمه شخص متقاضی و سند واریزی هزینه اسکان (فیش بانکی ) نیز الزامی است.

مدارک لازم جهت ثبت نام در مهمانسراها:

1- گواهی اشتغال به کار متقاضی که توسط کارفرما صادر می شود.

2- تکمیل فرم درخواست که توسط متقاضی انجام می شود.

3- کپی صفحه اول و دوم شناسنامه متقاضی

4- کپی صفحه اول دفترچه بیمه متقاضی 5- کپی کارت ملی متقاضی 6- واریز هزینه اسکان به شماره حساب 2584244 نزد بانک رفاه کارگران شعبه خلیج فارس با شماره کد بانک 104 و نام صاحب حساب هیأت امنای زائرسراهای کارگری کشور (‌وزارت کار‌) ضمناً‌ یادآور می شود که :

مبلغ واریزی فقط بابت هزینه اسکان می باشدو شامل هزینه ایاب و ذهاب ، خوراک و یا سایر موارد نخواهد بود.

1- فرایند ثبت نام کارگران ساختمانی و روش انجام کار در سامانه رفاهی (https://samanehrefah.mcls.gov.ir) چگونه می باشد؟

-        کارگران ساختمانی متقاضی دریافت بیمه اجتماعی (بیمه شدگان قبلی و جدید) می بایست نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات مندرج در فرم خود اظهاری در سامانه اقدام نمایند و رسیدگی به درخواست آن دسته از متقاضیانی که در در سامانه ثبت نام ننموده اند فاقد موضوعیت میباشد.

-         اطلاعات افراد ثبت شده به‌کمک سایر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در بانک داده سامانه (شامل مجوز در دیگر اصناف، کارت بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، کارت مهارت فنی، سازمان ثبت احوال و........) اعتبار سنجی شده و درصورت تأیید اولیه، فرد متقاضی از طریق بازرسان و سر بازرسین معرفی شده از طرف کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور مورد بازرسی میدانی قرار گرفته و احراز اشتغال شده و در سامانه ثبت میشوند.

درصورت تأیید نهایی سربازرسان استانی، مدارک افراد تأیید شده از طریق دسترسی های ایجاد شده توسط شعبه های سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی مجدد قرار میگیرند که در صورت تأیید شرایط متقاضی در طی همه این مراحل، وی تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار می‌گیرد.


   

2- متقاضیانی که در هر کدام از مراحل مذکور رد شده و یا شرایط لازم برای پوشش بیمه اجتماعی را نداشته باشند میتوانند دلایل رد درخواست خود را در سامانه مشاهده نمایند و در صورتی که به این دلایل اعتراض داشته باشند میتوانند صرفا از طریق سامانه نسبت به ثبت اعتراض و دلایل مرتبط با آن ( از طریق آپلود مدارک در سیستم) اقدام نمایند.

سامانه

3- آیا کارگران ساختمانی هم که دارای بیمه تامین اجتماعی از قبل هستند می بایست در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام نمایند؟

با عنایت به مصوبه شماره (1) جلسه چهارم کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و رفع مجازات متخلفان مورخ 95/9/1 از این پس صرفاً کارگرانی میتوانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که در سامانه خدمت رفاهی جمهوری اسلامی ایران به نشانی: https://samanehrefah.mcls.gov.irثبت نام کرده و استحقاق و اشتغال آنها از طریق پایگاه اطلاعات و بررسی­های میدانی محرز شده باشند. لذا از این پس کلیه کارگران ساختمانی چه آنانی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند و چه کارگرانی که هنوز نتوانسته ­اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند الزامی است در سامانه فوق حتماً ثبت نام کنند.

4- فرایند رسیدگی به اعتراضات کارگران ساختمانی به چه صورت می باشد؟

 چنانچه فرد متقاضی به نتیجه بازرسیهای میدانی( توسط انجمنهای صنفی و یا سازمان تأمین اجتماعی) معترض باشد و یا پاسخ استعلامات رسمی که منشی کمیته از سازمانهای ذیربط اخذ کرده، مبنی بر رد اعتراض وی باشد، در این صورت نیاز به رسیدگی حضوری و تشکیل کمیته اعتراض  خواهد بود .

کمیته رسیدگی به اعتراضات، کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی( امور بیمه ای و اجتماعی)، سازمان تأمین اجتماعی( اداره نامنویسی)، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و انجمن صنفی کارگر ان و کارفرمایان ساختمانی(سربازرسان استان) که جهت رسیدگی به اعتراضات در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استان تشکیل میشود.

منشی کمیته موظف است در صورت تشکیل کمیته، زمان و مکان مراجعه متقاضی در کمیته را از طریق سامانه وپیامک ( در صورت فعال شدن) به اطلاع وی برساند

منشی کمیته موظف است  نتیجه رسیدگی حضوری  کمیته را نیز به نحو مقتضی در سامانه ثبت نماید.

متقاضی جهت پیگیری درخواست و یا پیگیری اعتراضات خود با داشتن نام کاربری و کلمه عبورکه شامل کد ملی و شماره موبایل (و یا چیز دیگری بنا به صلاحدید خود ) است وارد سامانه شده و از آخرین وضعیت درخواست خود که در سامانه درج شده است مطلع خواهد شد

چنانچه فرد متقاضی به استعلام های انجام شده توسط سامانه معترض است و مدارک مثبته ای در این خصوص در سامانه آپلود کرده و یا تنها توضیحاتی در این خصوص ارائه نموده، منشی کمیته موظف است طی نامه ای  رسمی از دستگاههای مرجع حداکثر ظرف مدت دو هفته استعلامات لازم را به عمل آورده و در صورت تأیید رسمی دستگاههای ذیربط، ضمن درج توضیحات و آپلود مدرک مربوطه در سامانه ، درخواست معترض را مورد تأیید قرار دهد